دانلود آهنگ جدید   دانلود آهنگ جدید   
نكاتي درباره اهميت كارت ويزيت و نحوه طراحي آن  طراحي كارت ويزيت طراحي كارت ويزيت .

طراحي كارت ويزيت

نكاتي درباره اهميت كارت ويزيت و نحوه طراحي آن

براي فروش و يا ارائه سرويس ها عمده بايستي به دنبال زبانزد شدن و تبليغ خوب و درست بود تبليغات نقش بسزايي در آشنايي توليد ها و برندها دارند و توده اي با داراي اسم و رسم شدن محصولي بخش اعظم به خريد آن برند تمايل دارا‌هستند ،هرچه تبليغ جذاب تر و با جذبه خيس باشد تمايل افراد را به ديدن محصول ها و شناخت و عاقبت خريد آن محصولات ،بيشتر مي نمايد .امروزه حتي خانم هاي منزل دارو كودكان كه زياد در اجتماع نيستند   طراحي كارت ويزيت  نيز عشق به خريد برندهاي داراي اسم و رسم و به اسم دارا هستند و آن ها را به نيز توصيه مي نمايند .در اصل هنگامي محصولي با تبليغات درست معرفي مي شود اطميناني در دل فرد خريدار ساخت مي شود كه از خريد خود حس آرامش دارااست و از خريد خود راضي مي باشد و هيچ كس دوست ندارد كه با كمپاني ها و برندهايي كه نامي در جامعه ندارند و گم نام هستند دادو ستد داشته باشد . 
7 نكته در طراحي و چاپ كارت ويزيت فردي مناسب اما كساني در بازارها و تجارت مي باشند كه به واسطه ي پدران و يا مال هاي عالي و مغازه هاي گران‌قيمت نياز متعددي به تبليغات توسعه يافته نداشته اند و فروش زيادي داشته اند البته اين اشخاص تا بخواهند در دل مردمان جايي باز نمايند دستكم يك نسل بايد تجربه بگذارد تا نسل بعدي خواسته پسران و دختران آن ها در بازار داراي شهرت و به اسم شوند اما امروزه با پاره اي هزينه و به كارگيري از هنر طراحان كه براي اين كار زحمات متعددي مي كشند و زمان هاي زيادي مي بينند ،كار آسان تر شده و با سرعت بيشتري برند شما روي گويش ها مي افتد و اشخاص زيادي دوست دارا‌هستند كه با شما همكاري كنند و يا اين كه از توليدات شما خريداري نمايند . 
تبليغات اشكال فراواني دارد از قبيل :تبليغات تلوزيوني ،شبكه هاي كامپيوتري و محفظه مجازي ،بيلبوردها ،تراكت ها،بروشورها ،كاتالوگ ها،كارت ويزيت ها و آبادي ها جور تبليغ ديگر كه باعث شناخت مردم با سرويس ها و توليدات شما مي شوند . 
نكاتي كه براي داشتن كارت ويزيت موفق و كارآمد ضروري مي‌باشد بدانيد عبارتند از : 1-انتخاب لوگو و آرم براي كارتان: گذشته از هر كاري به دنبال طراحاني باشيد كه لوگو وآرم شما را پباده سازي كنند تا مردمان با آن آشنا شوند و با ديدن آن توليدها شما را بشناسند و اين لوگو و آرم بايستي منحصر به شخص و تك باشد و رقبا از آن استعمال نكرده باشند .امروزه طراحان لوگو و نماد طرح هايي بسيار جذاب متناسب با قضيه متاع و يا اين كه سرويس ها كمپاني شما مي سازند و به شما نشان مي دهد اگر پسنديديد كه آن را براي شما مي زند و مي فرستد .آرم لوگو مي بايست قابل پياده شدن روي كارت ويزيت باشد . 
2- به دنبال شعاري براي عمل و محصولتان باشيد : اين فعاليت باعث مي شود كه اكثر در موضوع شعار و شركت شما كلام شود و مشهور تر مي شويد،شعار بايستي كوتاه و يك پاراگراف اي باشد و مضمون آن درباره ي محصولات و خدمات كمپاني باشد تا مردم با شنيدن آن بدانند كه در مسئله چه جنس يا خدماتي صحبت مي شود . 
3- نشاني وب وبسايت و ايميلتان را بنويسيد : در كارت ويزيت مسلما مي بايست آدرس ، تلفن ، نام برند و نشاني وب سايت و ايميلتان را بنويسيد تا در شراي كسي خواست با شما تماس برقرار نمايد و سفارشي بدهد به راحتي تلفن و آدرستان در دسترسش باشد . 
مي توانيد ايميلي براي كارهاي تجاري خويش به رخ مستقل داشته باشيد تا پست الكرونيكي فردي شما نامرتب نشود و به راحتي نشاني اينترنتي هاي كاري را غيروابسته تحليل فرماييد و در حالتي كه دوست داشتيد جواب دهيد . 
4-فونت نوشته ها : براي تاليف متن و تيترهاي روي كارت ويزيت حتما به دنبال فونت هاي معمولي و قشنگ باشيد تا همه بتئانند آن را به راحتي بخوانند و خطي نباشد كه تلاوت آن مردم را به اعتنا بسيار و سختي بياندازد و صبر ي آن ها از تلاوت مطلب و متن كارت سر برود .براي تيترها يه خرده از حالت درشت خيس استفاده نماييد .متن نوشته ها نبايد طولاني باشد و روي كارت ويزيت مالامال از گزاره شود . 
5- اهميت كارت ويزيت منحصربه‌فرد به شخص : مي بايست از طراحتان بخواهيد به دنبال ايده هاي تازه و جديد باشد و نه اين‌كه از طرح هايي كه براي ديگر كمپاني ها استعمال شده و پر اسم و رسم شده اند به كارگيري شود بلكه مطلقا به دنبال برنامه اي اگر‌چه ساذه اما تازه باشيد تا در بازار چشم شود و مردمان آن را نو بدانند . 
6- جنس صفحه كارت ويزيت : به دنبال محصول هاي مرغوب و خوب باشيد تا عمر ورقه زياد باشد و بتوانيد طرح هايي خوشگل روي آن چاپ نماييد و امكان چاپ عكس با كيفيت روي آن را داشته باشد .امروزه بخش اعظم كارت ويزيت ها از اشكال پلاستيكي و يا گلاسه ويا لمينت ميباشند تا ديرتر كناره هايشان خراب و تا شود . 
7-عكس ها و تصاوير روي كارت ويزيت : بايستي سعي نمائيد عكس ها و تصويرهايي كه روي كارت ويزيت مي زنيد با كيفيت و داراي ارتباط با توليدها و يا اين كه سرويس ها شركت شما باشد تا مردمان با ديدن آن متوجه شوند كه با چه محصولاتي و يا اين كه خدماتي روبرو هستند نه اين كه تصويري از عكسي مضاعف خوشگل ولي نامرتبط به فرآورده و يا سرويس شما باشد و مردمان را به خطا بياندازد .كيفيت بالا و عكس زيبا قادر است اعتنا افراد را به ديدن و چه بسا خواندن مقاله روي كارت ويزيت جلب نمايد و آن ها را به خريد و يا اين كه سقارش آن خدمات ترغيب نمايد پس در اين كار دقتي لازم به عمل ببريد تا هرچه اكثر چهره يي ديدني و جالب به كار ببريد تا كارت ويزيت شما چه بسا از روي زمين هم براي قرائت برداشته شود و مطالعه شود .گهگاه مي بينيم كه كارت ويزيت هاي بي آلايش با كاغذ هاي نامرغوب و عكس هاي بي كيفيت منجر مي شود كه اشخاص بلافاصله آن را در سطل زباله بياندازند اما كارت ويزيت هاي قشنگ و با كيفيت را در كيف پول و روي ميز خود نگه مي دارند . 
8-تخفيف ها را بگوييد : تلاش نماييد در‌صورتي‌كه تخفيف ويژه اي براي فصل و يا روزهاي خاصي چون عيد ها و روزهاي پاي كوبي داريد روي كارت ويزيتتان ذكر فرمائيد تا عمده سبب ساز جلب مشتري شويد . 
9- نوشتن ساعت ها كاري : گهگاه زمان ها واجب هست ساعت ها كاري خويش را در كارت ويزيت ذكر نماييد تا مردمان در غير از ساعات كاري تماس نگيرند و يا اين كه به نشاني نام برده نيايند و با نبود شما روبرو شوند و از پيشنهاد دلسرد شوند . 
10-هماهنگي مطالب و عكس و رنگ: طراحان كارت ويزيت مي بايست به اين نكته دقت داشته باشند كه رنگ هايي كه به كار گيري مي كنند نبايد بسيار و تند باشند و همچنين استفاده از 4 رنگ بيشتر مجاز نيسشت و كارت را به هم ريخته مي نمايد .طراحان كارت ويزيت مي بايست به اين نكته اعتنا نمايند كه طرح و لوگو و همينطور عكس ها و رتگ ها تمامي و همه بايستي در يك كارت ويزيت كوچك به فيس هماهنگ وساده و خوشگل باشند و خير نا مرتب و در هم وبر نيز ،پس سادگي را در عمل بايستي مراقبت كرد تا كارت ويزيتي قشنگ درست شود . 
11-ضخامت كارت ويزيت : ضخامت آن ها حد استانداردي داردمثلا براي كارت ويزيت هاي افست چون اكثرا به فيس شيت عمومي چاپ مي شوند تعداد زيادي از كارت ها در كنار هم چيده مي شوند بنابراينسايز با اهميت كارت ويزيت افست 8/4 و4/8 مي باشد كه به عامل رعايت مارجين برش مي بايست متن ها از هر طرف 3 ميليمتر مسافت رعايت شود تا پس از برش از در ميان نرود ،اما كارت ويزيت هاي ديجيتال بدليل اين كه تعداد كمتري در كنار نيز چيده مي شوند و 12 عدد درهر برگه سر و صدا چهار و ميزان ي اين كارت ويزيت 9 در 5 مي باشد . 
12- لبه ي كارت ويزيت : برخي از اشخاص لبه هاي گرد رابراي حاشيه هاي كارت ويزيت تعيين مي نمايند و بعضا كناره هاي تيز و مستطيلي را تعيين مي نمايند كه اين به ذوق و سليقه شخص طراح و حيث كارفرما بستگي دارااست .نكته :همانطور كه مي دانيد لحن گفتاري بر اشخاص مخاطب بسيار تاثير داراست تا از شنيدن كلام هاي شما چه حسابي روي شخصيت شما بكشند اما لحن نوشتاري نيز خيلي حساس است پس دقت كنيد و ببينيد بخش اعظم اين كارت ويزيت ها بايستي دست چه دسته مخاطبي برسد براي مثال كارت ويزيت تعمير خودرو و قطعات سنگين خودرو هاي باري دست جمع اي از مردمان با مشخصات ديگري مي رسد تا كارت ويزيت توليدات آرايشي و بهداشتي كه اكثر خانم ها با آن سرو فعاليت دارند پس مخاطب تايين كننده ميباشد و به آن اعتنا نمائيد . 
تلاش نماييد در‌صورتي‌كه مي خواهيد عكسي از محصولاتتان را روي كارت ويزيت بگذاريد محصولي كه تازه باشد و عكس زيبايي داشته باشد و عكسش طوري باشد كه مخاطب متوجه شود كه اين عكس چه محصولي ميباشد را بگذاريد تا مخاطب را جذب كند .  طراحي كارت ويزيت
برخي از فعاليت فرمايان خودشان طرح ها و متن هايي براي ارائه به طراحان دارند كه اتفاقا ايده هاي جالبي مي‌باشند پس خودتان نيز در كارها شريك شويد تا كارت ويزيتتان اكثر با شما و كارتان هماهنگ شود . 


برچسب: طراحي كارت ويزيت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۲:۵۳ توسط:businesscard موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :